اتاقی ضد حساسیت

گروه هتل های  اسکندیک (Scandic )  اولین گروه هتل در جهان است که استانداردی برای اتاق های عاری از آلرژی معرفی می کند. این بدان معنی است که مهمانانی که اتاق های بدون آلرژی را رزرو کرده اند از شرایطی بهره مند خواهند بود که بر اساس نظرات اتحادیه آسم و آلرژی سوئدی طراحی شده است. این استاندارد ها شامل کف چوبی اتاق، لوازم بهداشتی  ضد حساسیت و بدون بو است. نظافت و خانه داری این اتاق ها هم کاملا با مواد ضد حساسیت انجام می شود. در طبقه ای که این اتاق ها قرار دارند اجازه ورود حیوانات خانگی داده نمی شود.

آمارها نشان می دهد بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در اروپا ،  دارای نوعی آلرژی هستند.درست است که اکثر آنها احتمالا نیازی به اتاق های بدون آلرژی ندارند. اما واقعیت این است که مردم در استافاده از خدمات و خرید محصولات به گزینه های ضد حساسیت  بیشتر توجه می کنند  و در صورت آگاهی این نوع خدمات را درخواست میکنند .

گروه هتل های اسکاندیک استانداردهای دسترس پذیری خود را در سال ۲۰۰۵ مطرح کرد. از آن به بعد، این استاندارد مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. این نکات استاندارد در حال حاضر از ۱۳۵ تا ۱۵۹ امتیاز افزایش یافته است و شامل گروه های خاصی از افراد با نیازهای ویژه می شود . طرح جدید این گروه اضافه کردن دستورالعمل های دقیق برای پاسخگویی به نیازهای مسافران با آلرژی است. 

مدیر دسترس پذیری گروه هتل های اسکاندیک می گوید : – تقاضای  بالایی برای خدمات دسترس پذیر وجود دارد که گروه ما ارائه می دهد و درخواست های زیادی دریافت می کنیم تا اتاق های بدون آلرژی را بیشتر کنیم. همچنین قبلا   “صبحانه بدون آلرژی”  را در چند هتل امتحان کردیم که موفقیت آمیز بوده است. هدف ما در حال حاضر برای  توسعه این نوع خدمات ویژه این است که حداقل هر سال هتل های ما دو اتاق بدون آلرژی را به زنجیره خدمات خود اضافه کنند. 

وی در ادامه می افزاید:  ما همیشه در حال تلاش برای یافتن راه حل هایی هستیم تا بتوانیم هتل هایمان را بیش از پیش مناسب حضور افراد با نیارهای ویژه قرار دهیم. در حالی که ما به صورت امتحانی از اتاق های بدون آلرژی رونمایی کردیم اما افتخار میکنیم که این اتاق ها مورد استقبال قرار گرفته و بخشی از دسترس پذیر بودن هتل های زنجیره ای ما را سبب شده است. ما امیدواریم دیگران هم در صنعت مهمان نوازی و هتل داری به این نکات توجه کنند و خدمات خود را بهبود ببخشند.

لازم به ذکر است صبحانه ای بدون حساسیت برای  همه مسافرین جذاب است از کسانی که به ماده ای حساسیت دارند تا کسانی که گیاه خوار هستند را شامل می شود. این صبحانه شامل مواردی است که بدون گلوتن، و محصولات لبتی بدون لاکتوز باشد . همچنین برای گیاهخواران هم صبحانه مهیا باشد. حتما چنین صبحانه ای سطح رضایت مشتریان را بالا می برد. 

کمی بیشتر از این گروه هتل های زنجیره ای بدانیم : شبکه ای از ۲۸۰ هتل  دارای ۵۷٫۰۰۰ اتاق  در ۶ کشور (سوئد ، فنلاند، دانمارک، نروژ ، آلمان و لهستان) است. به طور مستقیم ۱۸۰۰۰ نفر با این گروه کار می کنند. امروزه ، هتل های زنجیره ای اسکاندیک  تنها هتل در جهان است که اطلاعات میزان و نحوه  دسترس پذیری  را برای گروه های مختلف در وبسایت خود منتشر می کند. همچنین تنها هتلی است که استانداردهای دسترس پذیری را که در حال حاضر ۱۵۹ امتیاز  است را پوشش میدهد، ۱۰۵ مورد را در همه هتلها اجباری کرده است و  در هتل های تازه ساخت  ، تمام ۱۵۹ امتیاز اعمال می کند.

هدف از طرح این مسائل ارائه راه حل های نو و کارآمد به جامعه هتل داران و فعالان صنعت گردشگری است. تنوع خدمات در این صنعت در جهان بسیار بالاست. خدمات هر چه نیاز افراد را بیشتر و بهتر برطرف کند احساس رضایت مندی و وفاداری به عرضه کنندگان افزایش می یابد. چه خوب است که ما هم در ایران اتاق هایی مناسب افراد مبتلا به انواع آلرژی داشته باشیم. چه خوب است در رستوران ها و کافه ها منویی مخصوص افراد با آلرژی وجود داشته باشد این باعث می شود مشتریان بیشتری داشته باشیم و به خاطر اهمیت دادن به گروه های خاص برند محصول و خدمات خود را تقویت کنیم.